Trwa ładowanie proszę czekać ...

Jak szybko zwiększyć masę dietą?

4 kwietnia 2017

Każdy wie, że najpierw masa, potem rzeźba. To co jesz bardzo wpływa na efektywność treningów, szczególnie gdy zależy Ci na rozroście masy mięśniowej. Dla szybszych i lepszych wyników warto zmienić kilka zwyczajów żywieniowych.

Przed treningiem – węglowodany
Zjedzenie wolnoprzyswajalnych węglowodanów dwie godziny przed treningiem sprawia, że podczas ćwiczeń spala się więcej tkanki tłuszczowej i poprawia się wydolność organizmu. Co zatem należy jeść:, np. płatki owsiane, pełnoziarniste, bądź razowe pieczywo, czy razowy makaron.

Unikaj tłuszczu przed ćwiczeniami
Spożywanie pokarmów bogatych z tłuszcze pogarsza stan naczyń krwionośnych, które może trwać nawet do 4 godzin po posiłku. Co to oznacza dla ćwiczącego? To, że podczas wysiłku i podnoszenia ciężarów do komórek mięśniowych dotrze mniej krwi oraz składników odżywczych oraz tlenu, przez co mięśnie będą mniej wydajne i wytrzymałe. Dłuższa będzie także regeneracja po wysiłku.

Pij dużo wody
Wraz z dużym wysiłkiem fizycznym tracimy dużo wody oraz soli mineralnych, przez co tracimy także energię, zmniejsza się wytrzymałość i wydolność. Aby uniknąć spadku sił powinno wypijać się szklankę wody przed treningiem a w czasie ćwiczeń szklankę wody co 20 minut. Można także pić napój izotoniczny lub od czasu do czasu wspomóc się elektrolitami, szczególnie latem. Ciekawostką jest to, że zimna woda wchłania się szybciej.

Sok wiśniowy na zakwasy
Naukowcy z Uniwersytetu w Vermont odkryli, że wypijanie 350 ml soku wiśniowego dwa razy dziennie znacznie zmniejsza ból po przetrenowaniu, czyli zakwasy. Sok był dodatkiem do koktajli. Zdaniem badaczy zakwasy są mniejsze dzięki flawonoidom i antocyjanom, które mają działanie przeciwzapalne oraz przeciwutleniające.

Grejpfruty na szczupłą sylwetkę
Ten różowy owoc pozytywnie wpływa na funkcjonowanie układu pokarmowego i posiada niski indeks glikemiczny, co sprawia, że przez długi czas ma się uczucie sytości. Jest także źródłem wielu różnorodnych mikro oraz makroelementów.

Kawa na redukcję tłuszczu
W tym przypadku badania przeprowadzali naukowcy z Australijskiego Instytutu Sportu. Odkryli oni, że wypicie kawy przed treningiem powoduje większe spalanie tłuszczu. Zawarta w kawie kofeina daje mięśniom dodatkową dawkę energii, która pozwala na intensywniejsze ćwiczenie.